~ Sharing is Caring ~



Bulan April ni scroll kt Facebook banyak pulak  post pasal kesedaran tentang ceaserean yer. Nak share pengalaman bersalin karang panjang berjela pulak.

Bila doktor bagitahu terpaksa emergency cser, lepas  dah lalui macam-macam prosedur yang tak ditakdirkan untuk bersalin normal jadi I is redha. Janji ibu & baby selamat kan.
Masa tu terpikir dah bersalin cser jangan ler harap nak dapat pakai bengkung kan.

Jadi, dalam pantang banyak masa terluang,  masa yang terluang tu saya memang search kt google cari bengkung untuk ibu-ibu yang bersalin secara cser. Stress dah hampir nak habis pantang tapi berat tak turun banyak pun. Dari 74kg sebelum bersalin sampai la hari ke 44 dalam berpantang,berat 65kg. Berat nya kan, berat lg mata yg memandang. Saya search kat google sampai saya terjumpa blog pasal Bengkung Moden Ceaserean terus excited nak cuba dan beli. 

Masa saya tengah cuti bersalin tu, saya cuba semula sarung semua baju-baju kerja. Tapi semuanya ketat! Stress. Bertambah stress bila nak pakai seluar jeans tapi boleh nak zip dan butang. 


Okay, bila saya dah beli Bengkung Moden Ceaserean (BMC) ni, saya memang konsisten pakai setiap hari. Tidur pun pakai jugak! Serious tak merimaskan dan sangat-sangat selesa. Kalau tengah pakai bengkung tu bila tiba-tiba nak ke toilet cuma lipatkan je panel bengkung tu satu lipatan ke atas tak perlu buka pun. Memang senang sangat. 

Bahagia rasa bila saya pakai BMC ni konsisten sebulan memang bawa sampai tidur, sangat-sangat terkejut  bila jeans dan kain baju kurung semua boleh pakai semula😍😍. 


Bila kawan-kawan tanya saya bersalin cser pakai bengkung apa, memang saya akan suggest BMC ni je sebab taknak kawan-kawan stress macam saya sebelum-sebelum ni sarung baju kain seluar tak muat. Stress sangat pun tak bagus juga kan.

Dah masuk kerja pun saya tetap pakai hari-hari, memang tak rimas, lagi selesa bila pakai BMC perut takdela menari-nari kat dalam tu, perut jadi kedap dan makin lama buatkan perut jadi kempis! 


Untuk ibu-ibu yang akan atau telah bersalin secara cser dan yang jenis lambat turun berat badan, dah nak habis pantang still belum dapat nak sarung jeans dan baju-baju favourite sebelum pregnant dulu, saya memang seikhlas hati recommend ibu-ibu untuk  cuba  lah pakai  BMC ni⭐⭐⭐⭐⭐. 

Sy beli  kt FB Bengkung Moden Cesarean akk Siti Maisarah Mohd Yusof

*#SharingIsCaring.*

No comments:

Post a Comment