~ BF DI MANA-MANA : TAK MALU KE? ~

BF DI MANA-MANA
: TAK MALU KE BOSSKU?

Ikut pengalaman aku bf dari anak 1 sampai 3 ni. full bf depa 3 beradik di mana sahaja. Ni 2 benda yang aku rasa paling selesa guna untuk bf di mana saja. Aku ada try macam-macam dah & ni yang duk ranking paling 1st.

2 benda ni korang boleh beli dari shoppee. Pun ada. Aku nursing cover & inner beli dari one baby world suatu masa dulu. Tahun 2013 nun lamanya. Tahun 2019 ni inner beli kat shoppee je


1) NURSING COVER

Serius nursing cover cenggini syok amat & baby tak panas. Kita pun selesa. Yang kain ni. Dia ada macam plastik jadi kain ni tak tutup muka anak dan baby tak akan lemas. Kita pun boleh tengok diorang. Kita boleh jenguk anak sebijik macam dalam pic ni. 


2) NURSING INNER

Inner  ni murah je sebab tu dia ada kelemahan dia. Yang lemahnya rasa tak selamat jadi kena jahit sikit kt bahagian atas. Aku ada banyak koleksi inner mcm ni. Dulu selalu beli kat one baby word. Mahal sikit. Yg ni murah banyak. Jadi aku decided beli yg ni je banyak-banyak.

Trust me! Ada benda ni tak ada alasan nak stress kalau tak ada bilik menyusu. Kat kedai makan pun tenang je. 

Enjoy ur breasfeeding. Untuk 1st time mom. Dont worry, untuk 1st baby semua struggle. Its normal guys. Its real.

~Bengkung Moden Czer~
P/s : kalau sudi tengoklah fb story aku, aku memang suka share benda aku beli & pakai kat sana.

No comments:

Post a Comment