Hand Sanitizer


Aduhai, tak suka betul!

Ada ke patut aku boleh Obses kat hand sanitizer.Aku sanggup beli macam-macam hand sanitizer weh.

Siapa Yang Follow aku kat story mesti tahu yang aku guna macam-macam hand sanitizer.
Aku guna Dettol, antabax,  Alcohol Swab. 
Terbaru aku terjebak dengan intree hand sanitizer.

Obses ni bukan baru tau. Sebelum pkp lagi aku asyik duk beli benda alah ni. Tapi serius Talk, yang ni, memang best gila weh. Sebab apa aku kata best:

1) Dia pekat. Guna dua tiga titik pun dah boleh full cover kau punya tangan tapi aku guna banyak 5 - 6 titik. Sebab ape? Sebab aku suka. Tu je. Noktah.

2) Bau dia best macam aloe vera. Aku suka bau ni, bau dia sebijik macam hand sanitizer dekat kbmc hari tu. 

Masa anak aku warded hari tu memang aku duk fikir  macam mana nak cari yang macam ni. 

Sekali dah jumpa seronoknya.

3) Tangan tak kering walaupun alkohol dia 70 peratus. Biasanya kalau kita pakai yang lain. lepas guna kita akan rasa kering.  Yang ni kita akan rasa tangan kita lembab.

Aku biasa kalau guna hand sanitizer ni aku akan rasa tak selesa kat tangan aku. Rasa macam kering semacam je. Tapi yang ni tak, tu yang aku suka ke sangat tu benda alah ni.

4) Aku dah check memang tak ada bagi bahan bahaya macam paraben ataupun triclosan. So dia lepas aku punya piawaian.

5) Yang paling penting dia ada KKM. Kalau tak memang aku takut nak guna. Sudah ada KKM apa lagi gunakan tanpa was-was.

6) walaupun begitu sebagai manusia biasa ni, aku pun ada sikit was-was ya. Jadi aku dah try hand sanitizer ni dekat resit. 

Orang kata nak bezakan yang untuk bunuh kuman atau membunuh bakteria. Titik sikit atas resit. Kalau hilang tulisan dia. Confirm boleh dipercayai.

Aku buat dan memang confirm Weh, hilang tulisan kat resit Korang tengok kat sorry story aku nanti tau. Aku upload. Ala-ala detektif conan gitu.

7) Last sekali, untuk yang nak follow aku guna benda alah ni. 

Boleh wassup seller dia, 0182434540. Untuk warga kelantan dia boleh cod. 

Atau p lah jenguk kat Shoppee dia. Ko tekan je link tu.

https://shopee.com.my/product/75983647/5629379200?smtt=0.0.9

Moh ler sama-sama kita guna hand Sanitizer.Kite jaga kite. Boleh share kalau mau😎

~bengkung czer~

No comments:

Post a Comment