~RESEPI PUDING KASTARD LABU GEDIK-GEDIK~


~RESEPI PUDING KASTARD LABU GEDIK-GEDIK~

Ayah aku sebelum RMO memang tiap-tiap hari ada orang bagi dia labu. Sape lah yang baik hati tu. 

Disebabkan itu, berlakulah limpahan labu kat rumah ni. Mak aku pulak hari-hari buat cekodok labu,๐Ÿ˜… sampai anak aku pun naik muak, tu yang berlaku kejadian ni.

Sebelum korang buat resepi ni, ni tips dia :

1) Masa masak bergantung pada labu yea, aku punya lebih dari sejam. 

2) Labu jangan buang kulit. Dan kulit dia boleh makan, rasa crunchy je & lagi manis. Best

3) labu akan masak dulu sebelum kastard.  Jangan risau, masak lama-lama pun tak akan hancur isi labu sebab masak dengan kulit

4) Aku guna tepung kastard nona. Best bau dia macam ice cream vanilla

5) Dah masak tu, tag ler i. Nak tengok kejadian labu orang lain .

Bengkung Khas Czer๐Ÿ˜

No comments:

Post a Comment