KISAH BISNES 2014



Masa mula-mula bisnes dulu
Masa tu 2014, Setahun selepas syok sangat guna Bengkung Moden Czer (BMC)
Masa first tu aku restok 4 pcs je.
Yelah BMC ni harga ratus-ratus kan.
Aku neves la jugak nak ambik banyak tambah pulak pakej dengan mulut puaka laki aku lagišŸ¤£
Sape kenal dia tau la.
Dia masih sama yea kawan-kawan.(ampun bang).

Mula-mula bisnes semua aku buat sendiri
Dari modal sendiri,marketing, post, restok, wassup sebab dalam  hati nekad nak habiskan stok 4 pcs tu je.

Amazingnya aku boleh habiskan 4 pcs tu tak sampai seminggu.
Kagum wei aku dengan diri sendiri. Rasa macam nak peluk-peluk je diri sendirišŸ¤£

Start dari tu parcel meningkat lagi & lagi.
Dan masa nilah aku gaji kan laki aku jadi posmen & packing
Gigihlah dia pun tulis.
Mula-mula kemas je lama-lama dah macam dicakar-cakar ayam dah.

Dah nampak macam boleh p tu
Tiba-tiba laki aku nak join share modal.
Dan masa tu la  mula buat cop
Rasa ringan sikit  tengok laki aku tulis alamat customer je.
Kalau tak serabut nau nampak dia dengan aku serabut sekali. Aisy.
Sekarang dah lega dah.

Pejabat post pun dah baik hati bagi borang banyak-banyak sekarang. Dulu nak bagi 5 keping pun berkira tau.

Tu la perjalanan bisnes kita kan
bermula dengan nothing to something
Cuma aku tak delah sampai tahap jutawan dah.
Untung pun ala kadar.
Cukuplah untuk berjoli-joli sekadar mampu.

Tiba-tiba mengimbau bila tengok laki aku park parcel untuk post harini

Minggu ni dapat post 5 parcel hari isnin, 3 parcel hari Rabu.

Syukur sangat! Alhamdullilah.
Size M & L dah sold out! Stok baru on the way.

-bengkung Moden Czer-

No comments:

Post a Comment