RUMAH INSPRED DECO JAPAN

 PARTITON BOLEH TOLAK

Disebabkan ramai yang DM
Partition ni saya tempah dan lekat pada dinding rumah. Dia ada roda & lock untuk tujuan keselamatan. Inspired dari rumah jepun. Rumah saya rumah teres tengah.
Gambar kat bawah ni gabungan gambar lama & baru. Harap jelas. Saya terangkan pada gambar yea. Korang kena tengok video dgn pic ni baru faham jelas.
Harap membantu😘


Dapur saya open kitchen. Bersambung dengan ruang keluarga
Ni gambar lama

Ni ruang keluarga dari view dapur saya. Kalau perasan depan sofa bed tu ada partition. Partition ni sekali dengan tv. Belakang tv, masa ni ruang tamu.

Sofa bed boleh buka untuk bergolek seisi rumah. Kalau ada tetamu tarik masuk bilik jadi katil tetamu pulak.

Ini hari biasa memang luas. Mudah nak pantau anak & selesa nak main sebab tak de barang. Tingkap ni 8 tahun lepas tinted je. Langsir tak pasang. Tahun ni baru pasang.

Bestnya ruang macam ni ruang tamu tak de sape kacau. Kalau ada orang nk buat surprise mai rumah. Saya ok je. Bersepah kat sini je.

Gambar lama, tak de WC (wainscoting) 

Ini pulak view dari belakang. Dari tingkap. Boleh rujuk gambar kat atas untuk jelas.

Time ni sofa bed ( pic atas) tolak tepi. Ruang ni jadi tempat sembahyang raya. Hari biasa pun kalau nak jemaah kat sini jugak. Yang kecik tu, tengah tengok tv tanpa suara. Belakang dia ruang tamu.
Bila dah settle, ni gambar lama yea. Tak de WC. Cermin pun yg lama.

Saya tolak partition, jadi ruang tamu terbuka luas. Dapur akan tertutup ( rujuk pic dapur). Time ni kalai anak-anak nak tengok tv ada sikit ruang untuk golek-golek(nampak tak hujung tu ada warna kelabu). Tu sofa bed kat gambar atas.

Masa ni lah, saya akan tolak meja putih ( atas dia ada table lamp tu untuk meja makan tetamu.

Hari biasa jadi side table. Kami makan kat table bar atau makan berhidang kat bawah je.
Ni Gambar terbaru. Untuk lebih jelas, partition tutup open kitchen.

Masa ni meja bukak untuk hidang makan. Memang teruja setiap kali bukak. Susun bekas atas dia. Saya seronok bila tengok rumah berubah. Happy sangat jadi tak pernah rasa susah.

Ni gambar lama. Sofa dah jual & tak beli pun lagi. Sekarang guna carpet bulat macam dalam video. Saya rimas dengan carpet tapi tak de carpet rasa kurang seri pulak.

Bila hari biasa, ruang tamu sempit je. Perasan tak partition tu. Yang sebelah side table (a.k.a meja makan) gambar jelas tengok video kat bawah.






No comments:

Post a Comment