IBU INI BERKONGSI TIPS SELEPAS 3 KALI BERSALIN CZER






Sejak bersalin czer anak kedua saya sudah mencari-cari bengkung moden yang boleh dipakai oleh orang bersalin czer,dah bermacam bengkung yang saya cuba tapi semuanya membuatkan saya tidak selesa di bahagian jahitan.

Saya teruskan lagi mencari bengkung yang sesuai semasa bersalin anak ketiga,akhirnya saya jumpa Bengkung Moden Cesarean (BMC) ni di Bengkung Moden Cesearean oleh Siti Maisarah Mohd Yusof

Namun saya gagal mendapatkan BMC kerana kekangan masa pada waktu itu.

Akhirnya, sebelum bersalin anak keempat,seawal kandungan 8 bulan lagi saya sudah mendapatkan BMC ini.

Seawal 24 jam selepas czer saya sudah menggunakan BMC untuk menyokong perut ketika perlu bergerak ke bilik air.

Alhamdulillah saya dapat bergerak ke bilik air sendiri tanpa bantuan nurse,Yang paling Best,berjalan tanpa rasa sakit.

Penggunaan BMC saya teruskan setiap hari semasa berpantang.Materialnya yang sangat selesa membuatkan saya rasa sayang dan pakai sehingga waktu malam. 

Panel yang besar membuatkan keseluruhan perut saya dapat di bengkung dengan kemas tanpa menjejaskan parut luka czer. 

Nurse yang merawat saya semasa berpantang sangat memuji bila rahim saya cepat mengecut dan luka czer bersih dan kemas. 

Tapi apa yang lebih special sangat BMC ni?? 

Ditakdirkan Allah anak saya ditahan di ward nicu selama lebih sebulan.

Dengan memakai BMC,dalam keadaan berpantang hari ke-3 lagi saya sudah kuat berjalan ke hospital untuk melawat bayi saya.Sememangnya BMC ini sangat-sangat membantu.

saya masih lagi memakai BMC sehingga kini walaupun telah 4bulan melahirkan.

#bengkungBMC
#bengkungmoden

No comments:

Post a Comment