Review Customer

Gambar Terbaru 


Assalammualaikum & salam sejahtera😄

Saya terpanggil nak buat review tentang Bengkung Moden Cesareann. Banyak saya nak share tentang bengkung ni..

Asalnyer saya dah beli bengkung tradisional yg ikat tali-tali  tu sebab selalu bersangka dapat bersalin normal tapi apakan daya semua kuasa Allah telah ditentukan. Masa usia kandungan minggu ke 36 baby still breech iaitu songsang kepala kt atas punggung kat bawah.

Nak dijadikan cerita, saya pergi serah diri ke hospital untuk kaedah ecv (pusingkan baby) tapi cubaan pusingkan baby tak berjaya sebab punggung baby dah engaged kat laluan. Masa dah tahu baby tak berjaya pusing, masa dah ditolak ke ward lepas ecv.

Disebabkan itu,saya pun search la bengkung-bengkung moden yg sesuai utk cesarean.Saya baca beberapa review di blog antaranya,saya baca review blog "aku bukan bidadari"sebab before ni memang selalu follow die punye blog.Terus beli pada hari yangg sama sebab takut tak sempat beli. Esoknyer terus dapat. Cepat sungguh service.

Selang 2 hari, saya terpaksa emergency czer sebab air ketuban dah pecah. Lepas kuar bilik OT, selepas 6 jam, pergerakan jadi terbatas sebab kesan dari czer.Pedih tak yah cakap la, memang nak jalan kena pegang perut. Tak leh nak tegak badan.

Duduk hospital 3 hari, perkara paling menakutkan tengok perut yg besar mcm mengandung 4 bulan. Time tu fikir tak sabar nk pakai bengkung bile dh balik rumah plus memang susah sangat nak jalan masa tu sebab pedih..

After dischrge, terus pakai bengkung moden cesarean (BMC). Pada mulanya memang takut nk pakai ketat2 tapi pakai je gak.

Ok,bermula la the best moment dengan BENGKUNG MODEN CESAREAN :

1 ) Bile pakai tak rase pun cam pakai bengkung.Serius.Saya pakai sepanjang hari kecuali masa nak mandi. Selesa sangat-sangat pakai bengkung even tak tanggal-tanggal. Tak rasa panas langsung.

2) Bile pakai perut rasa support.Jalan dah leh tegak dan jalan cam biasa. Laju gak la bile jalan..hehe..alih-alih baby kuning. Setiap hari ulang alik klinik pn tak jadi masalah..

3) Bile pegang baby or dukung baby tak rase pun tekanan pada perut.

4) Duduk leh cam biasa. Siap leh duduk bersila

5) Bile bersin or batuk, serius tak rasa sakit pun tempat luka czer tu..

6) Nak bangun dari tempat tdo tak rase pun,kadang-kadang smpai terlupe yang saya czer. Ni serius tak tipu.Pakai dulu bru tahu

7) The best part is part perut.Perut yg masa awal bersalin macam 4 bulan mengndung lagi boleh kempis secara perlahan dalam masa 2 bulan.Perut dah kempis even tak sekempis before pregnnt (czer memang tak kan kempis rata).Baju-baju yang dulu ketat sekarang dah leh pakai..hehe..body ke bentuk asl gitu.😄

Sehingga sekarang, Jika saya pergi cucuk baby monthly checkup,terjumpa ibu-ibu yang baru bersalin.Bile saya tnye & dapat tahu dorg bersalin czer,terus saya akan suruh ibu-ibu ni dapatkan bengkung moden cesarean sebab sy leh tahu cara dorang jalan tu sebab bersalin czer. Jalan yang menahan sakit.Even kawan-kawan, sedara mara pun saya akan suruh dorang dapatkn bengkung moden cesarean.Tak kira la bersalin normal ataupun czer.Bersalin czer tak bererti kte tak leh pkai bengkung.BENGKUNG MODEN CESAREAN lah penyelesaiannya.

Tu saja review yang saya nak share.In shaa Allah, benda baik kite kongsikan. Semoga dapat menolong ibu2 yg bersalin czer.😄😄

No comments:

Post a Comment