TRAUMA LAZADA PENIPU.


Aku ikutkan takut amatt nak membeli belah kat lazada ni. Banyak sangat isu tipu menipu ni. Seriauuu mak tau. Namun takdir Allah terpaksa shopping jugak sebab lama sangat dah guna pump ni. Nampak berkulat dah benda alah ni jadi aku ambik risiko beli.

Kenapa tak beli kat Shopee je?
Sebab barang madela mana ada jual kat shopee. Lazada je ada. Aku dengan nervousnya. Rasa bergegar jantung nak buat pyment. Tawakal je masatu.

Lepas pyment, aku setiap hari check track tunggu barang dengan teruja. Sekali hari yang sepatutnya sampai aku dapat message dari LAZADA yang barang aku diorang letak dalam box aku dengan persetujuan aku. 

Masa tu aku dah pikir, sah aku kena tipu ni sebab bila aku check sign bukan sign aku ( depa canggih kita boleh check sign) aku bagitau seller pasal hal ni. Punya kalut dia g call courier tu segala bagai. Dahlah courier tu marah dia balik.

Sekali pagi esoknya aku jumpa barang aku tu dekat porch. Rupa-rupanya malam yang aku dapat msg tu diorang campak dalam pagar. Aku tak perasan sebab gelap. Aku g tengok kat box je. Sengal tul. Nasib baik plastik je. ( pagar i kunci yea). Buyer bagus tapi courier diorang. Ya rabbi insaf aku nak beli lagi. 

Cuma kalau nak beli spare part madela aku recomanded seller ni. Bagus dia. 

~kakak BMC~

No comments:

Post a Comment